r / worldnews – A private Turkish television channel that broadcasts pro-card opposition views was shut down less than a month after its launch. Human rights groups are often punished. Olay TV, owned by businessman and former Prime Minister Cavit Caglar, began broadcasting on November 30.

0
2


Olay TV stopped broadcasting after Sarilar’s announcement.

According to Caglar, Olay TV is abandoning impartiality. The government has said it is close to the People’s Democratic Party (HDP), which has been accused of having links to illegal card militants.

“I have been active in moderate politics and have served this country.

The channel offered “more transparency when moving to a neutral HDP broadcast” but his business partner rejected his advice. “I told him I could not continue working under these circumstances and had to leave the network,” he said.



Source link

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here